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378 Global Project : Is sound recording copyrightable?

글 | 김승열 기자 2022-04-30 / 01:32

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The Work consists of a four-second sound recording that contains five notes played on the marimba, with pizzicato strings joining the marimba in unison on the last note.  The Work contains perceptible production authorship approximately two seconds in duration. 


Sound recordings are subject to the same principles of originality and creativity as other forms of works, as set forth in Feist Publications v. Rural Telephone Service Co., 499 U.S. 340 (1991).  Applying Feist’s standard for sufficient creativity, the Office’s practice is that “a sound recording must contain a sufficient amount of creative, perceptible sound recording authorship . . . [and] [e]lements that determine the sufficiency and creativity of a sound recording include the simultaneous or sequential number of sounds, the length of the recording, and the creativity perceptively expressed in creating, fixing, and manipulating the sounds.” COMPENDIUM OF U.S. COPYRIGHT OFFICE PRACTICES §803.5(B) (3d ed. 2021) (“COMPENDIUM (THIRD)”).  While “[s]hort sound recordings may lack a sufficient amount of authorship to be copyrightable (just as words and short textual phrases are not copyrightable)” (id.), here, the Board finds that the Work contains a sufficient, although minimal, amount of original and creative production authorship to sustain a claim to copyright. 


“The sound recording contains a perceptible and sufficient amount of creative production authorship through its combination and blend of instrumental sounds,”                                          including refinement and enhancement by sound design. 


 The Board finds that, in addition to the perceptible five notes, the echo and timbre after the final note indicate sufficiently minimum production authorship and engineering activity.


noting that the copyrightability of a sound recording turns on “the use of and aural effect produced by the way the notes in the chord are played”


noting that copyrightable production authorship in a sound recording includes “capturing and electronically processing the sounds, and compiling and editing them”


Our decision to register the Work is based on the low standard for copyrightability articulated in Feist.  Further, the Board’s decision relates only to the Work as a whole and does not extend to the underlying musical work or individually to any of the standard and common elements depicted in the Work, including the five notes and their reproduction as played by the marimba and pizzicato strings.  “[W]orks not subject to copyright [include] [w]ords and short phrases [and] familiar symbols or designs”)

 

이 작품은 마림바에서 연주되는 5개의 음표가 포함된 4초짜리 녹음으로 구성되어 있으며 마지막 음표에서 마림바를 연결하는 피치카토 현이 조화를 이루고 있습니다. 저작물에는 약 2초 동안 인지할 수 있는 제작 저자가 포함되어 있습니다.


녹음은 Feist Publications v. Rural Telephone Service Co., 499 U.S. 340(1991)에 명시된 것과 같이 다른 형태의 저작물과 동일한 독창성과 창의성 원칙의 적용을 받습니다. 충분한 창의성에 대한 Feist의 표준을 적용하여 Office의 관행은 “음원에는 창의적이고 인지할 수 있는 음원 저작자가 충분해야 합니다. . . [및] [요소] 녹음의 충분성과 창의성을 결정하는 요소에는 동시 또는 순차적인 수의 소리, 녹음 길이, 소리를 만들고 수정하고 조작할 때 지각적으로 표현되는 창의성이 포함됩니다.” 미국 저작권청 관행 개요서 §803.5(B)(3d ed. 2021)("개서서(3차)"). "[s]짧은 사운드 녹음은 저작권이 있기에 충분한 양의 저작자가 없을 수 있지만(단어와 짧은 텍스트 구문은 저작권이 없는 것처럼)"(id.), 여기에서 위원회는 저작물이 최소한의 , 저작권에 대한 주장을 유지하기 위한 독창적이고 독창적인 제작물의 저작권.


사운드 디자인에 의한 세련미와 향상을 포함하여 "음원 녹음에는 기악 사운드의 조합과 혼합을 통해 감지할 수 있고 충분한 양의 창의적 제작 저작물이 포함되어 있습니다."


 위원회는 인지할 수 있는 5개의 음에 추가하여 최종 음 뒤의 에코와 음색이 최소한의 제작 저자 및 엔지니어링 활동을 나타냅니다.


녹음의 저작물성은 "코드의 음표가 연주되는 방식으로 생성되는 청각적 효과 및 사용"에 영향을 미칩니다.


사운드 녹음의 저작권이 있는 제작 저작물에는 "사운드 캡처 및 전자적 처리, 편집 및 편집"이 포함됩니다.


저작물을 등록하기로 한 결정은 Feist에 명시된 낮은 저작권 기준을 기반으로 합니다. 또한, 위원회의 결정은 저작물 전체에만 관련되며 기본 음악 저작물이나 개별적으로는 마림바와 마림바가 연주하는 5개의 음표와 재생산을 포함하여 저작물에 묘사된 표준 및 공통 요소로 확장되지 않습니다. 피치카토 스트링. "[저작권]의 적용을 받지 않는 작품 [포함] [단어] 및 짧은 문구 [및] 친숙한 기호 또는 디자인")

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