The Work is a two-dimensional work consisting of the letters “H” and “D” arranged sideby-side.1 The left vertical stroke of the “H” and the curved stroke of the “D” are black, and the right stroke of the “H” and the horizontal line to the right of the H are green.
Both the Work’s individual elements and the Work as a whole fail to demonstrate copyrightable authorship. The Work consists of stylized, or mere typographic ornamentations of the letters “H” and “D,” with portions of both letters in green and black coloring. Even considering the green design as a common cross, or the left portion of the “H” as an “I,” all of those also are typography or familiar shapes or designs. None of these elements are subject to copyright protection. 37 C.F.R. § 202.1(a); see also COMPENDIUM (THIRD) § 313.4(J). Letters are the building blocks of expression and cannot be protected by copyright law “regardless of how novel and creating the shape and form of the typeface characters may be.” COMPENDIUM (THIRD) § 906.4; see also Eltra Corp. v. Ringer, 579 F.2d 294, 298 (4th Cir. 1978) (noting Congress has consistently refused copyright protection to typeface). The cross is a familiar symbol or design and the Work consist of mere coloration, both of which are not copyrightable. 37 C.F.R. § 202.1(a); see also COMPENDIUM (THIRD) §§ 313.4(J) (listing “crosses” as familiar symbols and designs), 313.4(K) (noting that the Office may refuse registration “if the colors merely enhance the visual display of a[n] . . . article,” such as “[u]sing color as a simple form of typographic ornamentation”). Neither is the Work as a whole protectable. The Work merely consists of stylized letters depicted in green and black coloring. Or, as HD Botanicals asserts, the Work consists of stylized letters and a cross, both depicted in green and black coloring. The elements “are [not] numerous enough and their selection and arrangement [not] original enough that their combination constitutes an original work of authorship.” Satava, 323 F.3d at 811. Instead, letters (or letters and cross) are placed side-by-side in a “mere simplistic arrangement” that evidences insufficient creativity. Co. v. Classic Lawn Ornaments, Inc., 843 F.2d 600, 606 (1st Cir. 1988) (noting that “as idea and expression merge, fewer and fewer aspects of a work embody a unique and creative expression of the idea; a copyright holder must then prove substantial similarity to those few aspects of the work that are an expression not required by the idea”).
작품은 H와 D를 나란히 배열한 2차원 작품입니다.1 왼쪽 세로획은 H와 곡선 D는 검은색, 오른쪽 획은 검은색입니다. "H"의 표시와 H 오른쪽의 수평선은 녹색입니다.
저작물의 개별 요소와 저작물 전체가 저작권 보호 대상임을 입증하지 못합니다. 이 작품은 "H"와 "D" 글자의 양식화된 또는 단순한 활자 장식으로 구성되어 있으며 두 글자의 일부는 녹색과 검은색으로 채색되어 있습니다. 그린 디자인을 공통의 십자로, 왼쪽 H의 왼쪽 부분을 I로 생각해도 모두 타이포그래피이거나 친숙한 모양이나 디자인이다. 이러한 요소 중 어느 것도 저작권 보호 대상이 아닙니다. 37 C.F.R. § 202.1(a); 개요서(THIRD) § 313.4(J)도 참조하십시오. 문자는 표현의 기본 요소이며 "서체 문자의 모양과 형태가 얼마나 참신하고 창조적일 수 있더라도" 저작권법의 보호를 받을 수 없습니다. 개요서(세 번째) § 906.4; Eltra Corp. v. Ringer, 579 F.2d 294, 298 (4th Cir. 1978) 참조(의회는 서체에 대한 저작권 보호를 일관되게 거부해 왔습니다). 십자가는 우리에게 친숙한 상징이나 디자인이며 저작물은 단순한 채색으로 구성되어 있으며 둘 다 저작권이 없습니다. 37 C.F.R. § 202.1(a); 또한 COMPENDIUM (THIRD) §§ 313.4(J)("십자가"를 친숙한 기호 및 디자인으로 나열), 313.4(K)("색상이 단순히 a[n]의 시각적 표시를 향상시키는 경우) . . . 기사", "색상을 단순한 형태의 인쇄상의 장식으로 사용"). 저작물 전체를 보호할 수 있는 것도 아닙니다. 작품은 녹색과 검은색으로 표현된 양식화된 글자들로만 구성되어 있습니다. 또는 HD Botanicals가 주장하는 것처럼 작품은 양식화된 글자와 십자가로 구성되며 둘 다 녹색과 검은색으로 표시됩니다. 요소가 "충분히 [많지] 않고 선택과 배열이 독창적이지 않아 그들의 조합이 원본 저작물을 구성하지 않습니다." Satava, 323 F.3d at 811. 대신 글자(또는 글자와 십자가)가 "단순한 배열"로 나란히 배치되어 창의성이 충분하지 않음을 입증합니다. Co. v. Classic Lawn Ornaments, Inc., 843 F.2d 600, 606 (1st Cir. 1988) ("아이디어와 표현이 합쳐지면서 작품의 더 적은 측면이 아이디어의 독특하고 창의적인 표현을 구현한다는 점에 주목 ; 저작권 소유자는 아이디어가 아닌 표현이라는 점과 이에 상응하는 유사성을 입증해야 합니다.")